Rengarenk dondurma heykelleri ile “Why so?: Childhood Memories”

Yeni nesil çağdaş sanatçı POLVO’nun, “Why So?: Childhood Memories” başlıklı ikinci kişisel heykel sergisi Teşvikiye’deki BBprojecTT’te açılıyor

Yeni nesil çağdaş sanatçı POLVO’nun, Why So?: Childhood Memories” başlıklı ikinci kişisel heykel sergisi 17 Nisan’da açılıyor. Çalışmalarında “Neden?” sorusuna yanıt arayarak kalıplaşmış normlara ve kanıksanmış değerlere yeni bir bakış açısı sunma amacı taşıyan POLVO, toplumsal cinsiyet kalıplarını ve aynılaşmayı eleştiren, çeşitliliğe, özgünlüğe ve bireyin varoluşuna göndermede bulunan elma ve muzlarından sonra şimdi de dondurma formundaki heykelleriyle izleyicileri çocukluk anılarına götürüyor. Sanatçı, Why So?: Childhood Memories sergisinde yer alan heykelleriyle çocukluğa, yetişkinlerce tanımlanmış hız kavramına ve “kendine yabancılaşma”ya odaklanıyor. Sergi, 30 Nisan’a kadar BBprojecTT’in Teşvikiye’de bulunan galerisinde ziyaret edilebilir.

Eserleri daha önce İstanbul’un yanı sıra Art Miami kapsamında Context Art Miami’de ve Londra’da çeşitli galerilerde sergilenen çağdaş sanatçı POLVO, çalışmalarında sosyal normlara dokunarak ve sanatı bir araç olarak kullanarak sanatseverleri sorgulamaya teşvik ediyor. Protest ve sorgulayıcı bir yaklaşımla iş üreten POLVO’nun renkli ve eğlenceli eserleri, meraklı zihinler için yeni sorgulama alanları sunma hedefi taşıyor.

POLVO ana teması cinsiyet eşitsizliği olan ilk kişisel sergisi WhySo?’nun ardından ikinci kişisel sergisi Why So?: Childhood Memories’de yeni bir alt temaya dokunuyor: Çocukluğa, yetişkinlerce tanımlanmış hız kavramına ve kendine yabancılaşmaya… Dondurma formundaki heykellerinden oluşan yeni sergisinde dondurmayı gündelik hayata ve davranışlarımıza yansıtan sanatçı, kanıksanmış değerlere dikkat çekmeye devam ediyor.

POLVO, Childhood Memories: Strawberry (2024), Polyester Üzeri Akrilik, 16×16 cm)

Why So?: Childhood Memories sergisinde çocukluk hatıralarından esinlenen POLVO, farklı bir tür sorgulamayla dondurmayı bir haz öznesi olarak sembolleştiriyor. Çocukluktaki özgürlüğü dondurma üzerinden dolaylı bir yolla anlatan sanatçı, “hız” ve “mükemmel” kavramlarını sorguluyor. “Yetişkinlerce tanımlanmış zamanın kendisine ve dondurmanın akış hızına yetişme gayretinde olmayan çocuk, ana odaklanıyor. Mükemmel olmak, uyum sağlamak ve başarmak yetişkinlik döneminin kaygıları… Tadını çıkarmak yerine neden bir şeyleri “mükemmel” yapmaya çabalıyoruz?” diyen POLVO, serginin temasını “Hayatım boyunca dondurmaları elime bulaştırmamak için çalıştım. Ben olmayı, özgün olmayı bıraktığımız bu yetişkinlik döneminde çocuk olmaya, çocuk kalmaya, kendim olmaya, çocukluk anılarıma bir özlem…” sözleriyle özetliyor. Dondurma erime hızını alt etmenin altında yatan yetişkin kuralları, norm ve değerler, diğerleri tarafından kabul görme arzusu ve bununla uyumlu gelişen kontrol gayreti üzerine düşünen sanatçı, ana temasına dönerek “Why So?” (Neden böyle?) sorusunu sormaktan kendini alamıyor. “Why So?: Childhood Memories”, aynı zamanda sanatçının çocukken en çok sevdiği çizgi filmlerden nostalji üretme potansiyeli de taşıyor.

POLVO’nun “Why So?: Childhood Memories” başlıklı yeni kişisel sergisi 17 – 30 Nisan 2024 tarihlerinde 12.00-19.00 saatleri arasında randevuyla BBprojecTT’in Teşvikiye’deki galerisinde ziyaret edilebilir.